Nowa koleżanka - tabliczka mnożenia

Nowa koleżanka - tabliczka mnożenia

NR 4 (20) 2019

Druga klasa to moment, kiedy uczniowie stawiają czoła nowej umiejętności – mnożeniu. Może być tak, że od tego momentu tabliczka mnożenia będzie ciągnęła się za nimi, skutecznie zniechęcając do zabawy matematyką, ale może być i tak, że ta nowa znajomość okaże się owocna i przydatna w kolejnych latach. Wiele zależy od tego, jak zaczniemy przygodę z mnożeniem. Publikujemy pomysły na atrakcyjne gry z tabliczką mnożenia w roli głównej.


Pierwsze ćwiczenie ma pokazać uczniom, po co w ogóle używamy mnożenia. Układamy na dywanie liczmany – taką samą liczbę sztuk w kilku rzędach. Prosimy jedno dziecko, żeby przeliczyło wszystkie elementy. Następnie prosimy kolejnego ucznia, aby zamiast liczyć po kolei każdy element dodał je w rzędach. Porównujemy wyniki i powtarzamy ćwiczenie kilka razy na innych przykładach.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE