Pomóż małej głowie

Pomóż małej głowie

Wierzymy, że nawet najatrakcyjniej podana wiedza nie wystarczy, jeśli dziecko nie będzie czuło dobrego klimatu do nauki. Możesz stworzyć go w swojej klasie dzięki pomysłom na ciekawe gry i zabawy, sposobom na integrację klasy, bajeczkom edukacyjnym, które zainspirują do rozmów na ważne tematy.

  • Gniotki, glutki i slime – gadżet czy niezbędna pomoc dydaktyczna w twojej klasie?

    Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.

  • Dobry początek, czyli co i jak przygotować przed objęciem nowej klasy

    Początek roku szkolnego to bardzo trudny czas dla dzieci, szczególnie tych najmłodszych, które właśnie rozpoczynają swoją przygodę ze szkołą. Na szczęście znamy kilka sposobów, jak zminimalizować stres dzieci (i rodziców!), a przy okazji zadbać o pozytywne nastawienie do nowego miejsca.

  • Sposób na nieznośną klasę

    Nieraz słyszymy, że „dzieci są obecnie coraz trudniejsze”. Moja mama, która już jest babcią, podczas odwiedzin wnuków czasem mówi: „ja wiem, że jestem już starsza, ale wy chyba jednak byliście grzeczniejsi”. Tym trudniej jest w szkole, gdzie w klasie jest kilkanaście, dwadzieścioro, a czasem i więcej dzieci. Zdarzy się też nieraz taka typowo „nieznośna” klasa. Moja jest tego najlepszym przykładem: w klasie mam samych energicznych chłopców i choć grupa jest malutka, to nie ułatwia to utrzymania dyscypliny. Mimo moich usilnych starań, czasem po prostu nic nie skutkowało. Widziałam, że jedyną reakcję ze strony moich uczniów wywoływało głośne uderzenie ręką w stół.

  • Uważne wakacje

    Ledwo zaczęły się wakacje… dopiero co wzięliśmy oddech po wszelakich „ekscesach” związanych z końcem roku, a już nasze myśli zaczynają niebezpiecznie krążyć wokół września… „Jaka będzie moja nowa klasa?”, „Co też w nowym roku szkolnym (czy przedszkolnym) wymyślą moi rodzice?”, „Ciekawe, jakie nowe obowiązki dołoży mi dyrekcja od września?”… A gdyby tak w te wakacje pobyć TU I TERAZ? Nie zastanawiać się, co też los przyniesie, tylko cieszyć się każdą chwilą… Smakować życie, radować się wakacjami, nawet jeśli ciut deszczowe, ciut chłodne. Ale czy tak się da? Tak po prostu być TU I TERAZ!

  • RAZEM

    O integracji klasy myślimy głównie w okolicach rozpoczęcia roku szkolnego, kiedy chcemy, aby uczniowie poznali się wzajemnie. Tymczasem działania integracyjne w klasie są podstawą do współdziałania uczniów na całym etapie edukacji wczesnoszkolnej. Doskonale sprawdzają się podczas codziennego zdobywania wiedzy. Są podstawą gier i zabaw ruchowych. Gwarantują pozytywny nastrój podczas różnych dni tematycznych. Mogą być wprowadzeniem do tematu zajęć lub całego tygodnia. Warto z nich korzystać nawet codziennie oraz zmieniać ich poszczególne elementy w zależności od pory roku bądź samopoczucia uczniów. Istotne jest to, by pamiętać, że umiejętność współdziałania grupy jest bardzo ważnym elementem składowym procesu edukacji.

  • Sztuka mówienia bez zadyszki Zabawy kształtujące prawidłowy sposób oddychania

    W tym artykule znajdziesz: -rady dotyczące kształtowania prawidłowych nawyków oddechowych u uczniów i... u siebie -pomysły na 4 zimowe prace plastyczne, dzięki którym przeprowadzisz zabawy logopedyczne w swojej klasie -gotowe materiały do wyciecia, dzięki którym przygotujesz kreatywne działanie kształujące prawidłową wymowę  

  • Chodźmy na spacer po szkole

    Początek roku to trudny czas dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla uczniów klas pierwszych. W zetknięciu z nową rzeczywistością nasi wychowankowie często czują się bardzo zagubieni. Aby ułatwić odnalezienie się pierwszaków w nowych warunkach, możemy wybrać się z nimi na spacer nigdzie indziej jak właśnie po naszej szkole.

  • Mądre pochwały

    Wielu rodziców i nauczycieli wierzy w moc pochwał. Chwaląc dziecko, oczekujesz, że twoje pozytywne komunikaty na jego temat zmotywują je do działania. Może też towarzyszyć ci przeświadczenie, że dzięki pochwałom budujesz wysoką samoocenę dziecka i umacniasz jego wiarę w swoje możliwości. Czy na pewno tak się dzieje?

  • Wymyślaj, twórz, buduj! Inwestycja w wyobraźnie przestrzenną dziecka

    Dzieci od urodzenia doswiadczaja róznych faktur materiałów, dostrzegaja nowe zjawiska oraz reaguja na konkretne bodzce. W pózniejszym etapie nasladuja podstawowe zachowania rówiesników oraz dorosłych. To własnie wtedy pojawiaja sie pierwsze marzenia o byciu strazakiem czy pilotem. Ciekawosc swiata motywuje ich do rozwoju oraz tworzenia swojego otoczenia. Wykorzystujmy to!

  • Samoregulacja -klucz do opanowania emocji

    Dzieci są pełne energii, co oznacza, że bywają bardzo hałaśliwe i spontaniczne w swoim działaniu. Niestety, zdarza się, że ich ruchliwość i emocjonalność sprawiają, że trudno im usiedzieć w miejscu i skupić uwagę na uczeniu się. W swojej pracy każdy nauczyciel prędzej czy później staje przed podobnym wyzwaniem: w jaki sposób wyciszyć klasę na tyle, aby móc przeprowadzić lekcje?

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE