LUTY 1 (17) 2019

NR 1 (17) 2019

INSPIRACJE NAUCZANKI

WYDANIE: luty - marzec 1 (17) 2019

DROGIE NAUCZANKI,

 

Już za chwilę wasze i nasze coroczne święto! Ruszamy z III edycją konferencji Wzmacniacz Nauczanki. Mamy nadzieję, że już macie bilety, bo czekamy na was 22 i 23 marca 2019 r. w Poznaniu. W bieżącym wydaniu magazynu „Inspiracje Nauczanki” pojawiły się m.in. tematy, które szerzej zostaną omówione podczas konferencji. Sprawdźcie, o czym będą mówiły Hanka Warchałowska i Danka Kryger!

 

W marcu i kwietniu czeka na nas sporo świąt typowych i nietypowych, które są okazją do inspirujących zajęć. Zaczynamy od Dnia Gramatyki (4 marca). Przeczytajcie, jak przygotować zajęcia, aby ożywić gramatykę ruchem i zabawą. Jeśli już mowa o zabawie i ruchu, musimy wspomnieć o Dniu Wiosny. Wyjścia w teren w poszukiwaniu oznak wiosny to dobra okazja do obserwacji przyrody i pozyskiwania materiałów przyrodniczych, które można wykorzystać podczas zajęć plastycznych. Oczywiście nie zapominamy o Wielkanocy. W dziale „Coś z niczego” czekają na was pomysły na przygotowanie wielkanocnego koszyczka.

 

Od bieżącego numeru rozpoczynamy podróż w głąb ludzkiego ciała, zaczynamy od jamy ustnej. Warto zapoznać się z materiałem, tym bardziej że w marcu obchodzimy Dzień Dentysty (5 marca), a w kwietniu Dzień Zdrowia (7 kwietnia). To idealna okazja, aby poruszyć temat higieny jamy ustnej.

 

Ponownie na środkowych stronach wydania znajdziecie plakaty tematyczne: instruktaż mycia zębów, kolorowy obrazek do nauki przyimków, planszę przedstawiającą codzienne czynności związane z higieną, a także koszyczek wielkanocny, za pomocą którego możecie wyjaśnić znaczenie poszczególnych pokarmów.

 

Do zobaczenia na Wzmacniaczu!

Anna Rusin

redaktor prowadząca

CZYTAMY I MÓWIMY

POMYSŁ NA MATMĘ

  • Zębowa matematyka dla smyka

    Obchodzony 5 marca Dzień Dentysty to idealna okazja, aby poruszyć tematykę związaną z higieną jamy ustnej. Warto przypomnieć, w ramach działań profilaktycznych, o wpływie niewłaściwego odżywiania na stan uzębienia, oraz konieczności codziennego szczotkowania zębów. Aby nie popaść w zbytnią rutynę związaną z pogadankami, można zaproponować dzieciom zabawę, która nie tylko będzie rozwijała umiejętności matematyczne, ale i uatrakcyjni codzienne zajęcia.

  • Świętujemy Dzień Matematyki. Matematyczne gry i zabawy

    Nie sposób przegapić tak ważnej okazji do matematycznych wyzwań jak Dzień Matematyki, który obchodzony jest 12 marca. Mało tego, senat przyjął uchwałę ustanawiającą rok 2019 Rokiem Matematyki. Jego ideą jest „uhonorowanie polskich matematyków i ich osiągnięć, a także docenienie znaczenia tej dziedziny nauki w rozwoju społeczeństw”. Zatem 12 marca może być dla nas początkiem świętowania wraz z królową nauk. Jak to zrobić? Prezentujemy kilka propozycji na spędzenie tego dnia, w całości poświęcając się matematycznym harcom.

BADACZE NATURY

FREESTYLE

COŚ Z NICZEGO

  • Pomoce logopedyczne. Do it yourself

    Terapia logopedyczna to ważny element pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach. Aby była skuteczna powinna być oparta na wewnętrznej motywacji dziecka. Najlepszym źródłem pozytywnej energii jest dobra zabawa. Na przekór nudzie przybywają pomoce logopedyczne DIY, które z łatwością można wykonać w domu.

  • Coś z kubeczka na wielkanocne jajeczka

    Nadchodzi czas przygotowań do Wielkanocy, które nie powinny ograniczać się tylko do poznawania tradycji świątecznych. Oprócz malowania pisanek czy przygotowywania świątecznych kartek, postawmy na kreatywność i działania twórcze, które pozwalają dzieciom rozwijać wyobraźnię i tworzyć niesamowite rzeczy z łatwo dostępnych materiałów.

  • 10 pomysłów na ekoplastyczne powitanie wiosny

    Podczas zajęć poza szkolną klasą lub przedszkolną salą dzieci zyskują możliwość przebywania na świeżym powietrzu, poznawania i eksplorowania środowiska naturalnego oraz osobistego, bezpośredniego, wielozmysłowego doświadczania. Zajęcia w terenie to doskonała okazja do obserwacji przyrody oraz pozyskiwania materiałów przyrodniczych do zajęć plastycznych. Publikujemy 10 oryginalnych propozycji na kreatywne, ekoplastyczne powitanie wiosny.

CLASS? YES!

  • Kolorowy zawrót głowy

    Co się stanie, kiedy ukradniemy największemu czarownikowi w Krainie Kolorów jego ulubione ciasto z wiśniami? Gdybyśmy wiedzieli, ile trzeba będzie się napracować, na pewno podpowiedzielibyśmy Gideonowi, że nie warto być takim łasuchem. Ale zaraz... Kim jest Gideon? Dlaczego zjadł wiśniowe ciasto? Co ma z tym wszystkim wspólnego czarnoksiężnik i kolory? I najważniejsze: czego możemy nauczyć się na lekcji dzięki tej historii? Zapraszamy do Krainy Kolorów.

AKCJA AKTYWIZACJA

OSWAJAMY NOWE TECHNOLOGIE

  • Narzędzia TIK w nauce ortografii

    Dzieci dorastają w otoczeniu cyfrowych narzędzi, na co dzień używają komputera, tabletu czy smartfona. Przygotowaliśmy przegląd narzędzi cyfrowych, z których można skorzystać podczas zajęć z ortografii, na pewno pomogą one uczniom w trudnej nauce pisania bez błędów.

POMÓŻ MAŁEJ GŁOWIE

  • Inteligencje wielorakie a talenty uczniów

    Wiele osób chciałoby mieć wysokie IQ, najlepiej potwierdzone profesjonalnymi badaniami. W mediach celebryci szczycą się wysokim ilorazem inteligencji, najbardziej prestiżowe jest członkostwo w Stowarzyszeniu Mensa, które zrzesza osoby o ilorazie inteligencji kwalifikującym do górnych dwóch procent populacji. Ale czym jest owa inteligencja? Przedstawiamy 8 typów inteligencji i praktyczne wskazówki metodyczne.

  • Integracja bilateralna Jak zachęcić mózg do efektywniejszej pracy?

    Ruch stanowi podstawę dla wszystkich procesów uczenia się. To dzięki aktywności ruchowej rozbudzają oraz uruchamiają się zdolności umysłowe, a nasz mózg utrzymuje aktywny rozwój sieci neuronalnych. Jak go pobudzać w warunkach pracy grupowej nauczyciela? Pomocna może okazać się integracja bilateralna. Proponujemy konkretne ćwiczenia, które można zastosować w praktyce podczas zajęć.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE