Kto uwielbia „Dzieci z Bullerbyn”?

Kto uwielbia „Dzieci z Bullerbyn”?

NR 5 (15) 2018

Szukacie sposobu na podtrzymanie zainteresowania książką i zachęcenie do czytania kolejnych stron? Połączcie przyjemne z pożytecznym i opracujcie różne zadania, które dzieci będą wykonywać „po kawałku” w trakcie zapoznawania się z lekturą. Quizy z pytaniami ułożonymi chronologicznie, według zdarzeń występujących w książce, specjalne profile bohaterów tworzone na kartach pracy… To sposoby na zachęcenie dzieci do uważnego czytania.


Otóż okazało się, że dla mojej ośmiolatki, z natury większej fanki matematyki niż słowa pisanego, perspektywa przeczytania 300-stronicowej książki stała się nieco przytłaczająca. Trudno się dziwić, bo „Dzieci z Bullerbyn” to w zasadzie pierwsza „gruba” lektura, z którą stykają się dzieci w nauczaniu początkowym. Nie czekając na zniechęcenie mojej córuni, które wyniknie z wolnego ubywania stron pozostałych do przeczytania, zaczęłam myśleć, w jaki sposób uprzyjemnić i ułatwić podjęcie tego wyzwania czytelniczego.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 47  Strona 48

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Nie przeszkadzać w edukacji, czyli o nowej roli nauczyciela

    Kolorowe dni tygodnia, kalendarze pogody, kąciki dyżurnych, listy obecności – ilu z nas od lat stosuje te metody na co dzień, by pomóc dzieciom się odnaleźć. Wprowadzają ład i porządek w zwykłym funkcjonowaniu społeczności klasowej. Poszukując rozwiązań, które niczym „na miarę” uszyte są dla waszej klasy, a jednocześnie zachowują indywidualne podejście do ucznia, warto przyjrzeć się założeniom edukacyjnym planu daltońskiego.

  • Zimowe muzykowanie z Batią Strauss i Hanią Warchałowską

    Jak zadbać o odpowiednią ilość ruchu dla dzieci i stworzyć piękny występ taneczny bez konieczności wykonywania dziesiątek prób? Wystarczy włączyć muzykę i w takt meksykańskiej melodii ludowej powtarzać tekst oraz wykonywać proponowane w tym artykule gesty. Zachwyt naszych małych podopiecznych i ich rodziców gwarantowany!

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE