Jak zostać patriotą?

Jak zostać patriotą?

NR 5 (15) 2018

Wychowanie patriotyczne bardzo silnie wpisuje się w podstawę programową, a w związku z setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości stanowi w tym roku obowiązkowy punkt wszystkich planów pracy szkoły i przedszkoli. Jakie działania zaplanować, by zaszczepić w dzieciach przywiązanie do ludzi i historii swego kraju? Zapraszamy do zainspirowania się rozmaitymi pomysłami na kształtowanie patriotycznych postaw u uczniów.


Jakie działania zaplanować, by zaszczepić w dzieciach przywiązanie do ludzi i historii swego kraju? Jakimi słowami definiować umiłowanie ojczyzny i chęć oddania za nią życia w rozmowach z najmłodszymi dziećmi? Wreszcie w jaki sposób wykształcić postawę szacunku dla wspólnego dobra i przede wszystkim dla innych otaczających nas obywateli? Zapraszam do zainspirowania się rozmaitymi pomysłami, które wpasowują się w realizację priorytetu polityki oświatowej państwa na ten rok, mówiącego o wychowaniu do wartości i kształtowaniu patriotycznych postaw uczniów.

 

Patriotyzm w oczach nauczyciela

 

Zanim rozpoczniesz pracę z uczniami, pomyśl czym dla ciebie jest patriotyzm? W jakich sytuacjach go przejawiasz? Jaki jest twój stosunek do kraju i ludzi, którzy w nim mieszkają? Pomyśl o wszystkich radościach – ale i wątpliwościach! – o dumie, ale może i o rozgoryczeniu, które przychodzą wraz z codziennym życiem.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Sposób na Brzechwę

    Wiersz „Na straganie” znają chyba wszystkie dzieci, niezależnie od wieku. To jednak wcale nie znaczy, że omawianie tego utworu na zajęciach musi być nudne. Przeciwnie, wykorzystajmy łatwość w zapamiętaniu słów wiersza Brzechwy do organizacji klasowego przedstawienia. Oto pomysł na inscenizację od A do Z, włącznie z przygotowaniem scenografii i rekwizytów.

  • Gniotki, glutki i slime – gadżet czy niezbędna pomoc dydaktyczna w twojej klasie?

    Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE