Atrakcyjne omawianie lektur

Atrakcyjne omawianie lektur

NR 4 (20) 2019

Na słowa nauczyciela „Zaczynamy omawianie lektury” wielu uczniów dostaje gęsiej skórki. Oto zaczyna się czas wytężonej pracy umysłu, w którym dominować będzie dobra pamięć i umiejętność wyciągania logicznych wniosków, szukania skutków następstw itp. Tylko czy dla dzieci jest to najbardziej prosta droga do odkrywania fascynującego świata książek? Co zrobić, by zajęcia poświęcone na analizę tekstu, ilustracji i własnych przemyśleń były atrakcyjne, pełne zaangażowania uczniów – przewyższającego najśmielsze oczekiwania nauczyciela? Oprócz wskazówek dodajemy ciekawe materiały do wykorzystania m.in. do stworzenia lapbooka.


Istnieje pewna recepta na taki sukces edukacyjny. Składają się na nią dwa ogniwa. Po pierwsze właściwa książka. Po drugie ciekawe omówienie. Poniżej zaprezentowałam pomysły na działania z książką Agnieszki Frączek pt. „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”, która fi guruje w podstawie programowej na liście lektur proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dlaczego tę książkę uważam za właściwą? Bo napisana jest z perspektywy dziecka i dla dziecka przez znakomitą polską autorkę, językoznawczynię, która potrafi bawić się językiem i ukazywać cały jego kunszt.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE