Czytamy i mówimy

Czytamy i mówimy

Proponujemy rozwiązania, które sprawią, że edukacja polonistyczna stanie się ciekawsza i atrakcyjniejsza w porównaniu z wypełnianiem kart pracy: gry gramatyczne i ortograficzne, zabawy plenerowe, pomysły na wykorzystanie klocków w nauce czytania i samodzielne wykonanie układanek. Gotowe o wykorzystania fiszki, plansze oraz bajki edukacyjne.

  • Jak zostać patriotą?

    Wychowanie patriotyczne bardzo silnie wpisuje się w podstawę programową, a w związku z setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości stanowi w tym roku obowiązkowy punkt wszystkich planów pracy szkoły i przedszkoli. Jakie działania zaplanować, by zaszczepić w dzieciach przywiązanie do ludzi i historii swego kraju? Zapraszamy do zainspirowania się rozmaitymi pomysłami na kształtowanie patriotycznych postaw u uczniów.

  • Sposób na Brzechwę

    Wiersz „Na straganie” znają chyba wszystkie dzieci, niezależnie od wieku. To jednak wcale nie znaczy, że omawianie tego utworu na zajęciach musi być nudne. Przeciwnie, wykorzystajmy łatwość w zapamiętaniu słów wiersza Brzechwy do organizacji klasowego przedstawienia. Oto pomysł na inscenizację od A do Z, włącznie z przygotowaniem scenografii i rekwizytów.

  • Dzien Przedszkolaka – pomysł na przedstawienie bez prób

    Wakacje w przedszkolu to magiczny czas. Czas, który płynie trochę wolniej niż zwykle. Dzieci mają mniej zajęć dodatkowych lub nie mają ich wcale. Przestajemy pracować z przewodnikami i książkami. Rozkład dnia jest mniej napięty niż w ciągu roku szkolnego. Nie jest tajemnicą, że w dużym stopniu frekwencja dzieci spada, a my, nauczyciele, często jesteśmy już zmęczeni całym rokiem pracy. Odbija się to na naszej motywacji. Wakacje to jednak wspaniały moment na rozwijanie wyobraźni naszej i naszych przedszkolaków. Jednak nie zapominajmy, że to także czas nauki, który mądrze musimy wykorzystać.

  • Moc jest w twoich czystych rękach - klasowy happening z okazji Światowego Dnia Czystych Rąk

    15 października już dziesiąty raz obchodzony jest na całym świecie Światowy Dzień Mycia Rąk. Święto powstałe z Inicjatywy Narodów Zjednoczonych ma na celu przede wszystkim dbanie o higienę rąk, dzięki czemu zapobiega się groźnym chorobom, takim jak biegunka i infekcje układu oddechowe­go. To wprost niebywałe, ale w 2016 roku ponad 2 mln dzieci na świecie umarło z powodu powikłań będących następstwem nieutrzymywania w czystości rąk. Ta sytuacja ma miejsce szczególnie w kra­jach globalnego Południa. Stąd pomysł, by otoczyć opieką dzieci, przedszkola i szkoły oraz wdrażać do częstego mycia rąk, a obowiązkowo przed posiłkami, i po skorzystaniu z toalety.

  • Tato to jest Tato!

    Tata znajduje szczególne, ważne miejsce w sercu każdego. A dla przedszkolaka i ucznia w wieku wczesnoszkolnym jest on często całym światem (oczywiście i mama odgrywa taką samą rolę). Dzieci jak powietrza potrzebują do swojego rozwoju częstych, głębokich, autentycznych kontaktów z rodzicami. Na co dzień jednak tata często bywa nieuchwytny, bo porywa go wir pracy, dodatkowych obowiązków i zajęć. My, nauczyciele, szukamy więc pretekstów do tego, by zaaranżować w klasie lub sali spotkanie z rodzicami, zabawy z tatusiami, a z pomocą przychodzą… książki dla dzieci.

  • Bajka logopedyczna

    Na pewno część z was zauważyła w swojej pracy, że coraz więcej dzieci ma wadę wymowy. Jedną z przyczyn takiego zjawiska jest niska sprawność ruchomych narządów artykulacyjnych, czyli warg, języka, żuchwy oraz podniebienia miękkiego z języczkiem. Bardzo często rozleniwione mięśnie języka nie potrafią go unieść, a słabe mięśnie warg nie pracują w odpowiedni sposób. W konsekwencji mowa dziecka staje się niewyraźna, niechlujna i niezrozumiała dla innych. Chcąc tego uniknąć, już od urodzenia powinniśmy ćwiczyć nasze mięśnie i dawać im nieustanny „wycisk”.

  • Lekturadość – jak odczarować zniechęcenie lekturami i uczynić z nich lek na dziecięcą oraz nauczycielską radość?

    Często spotykam się ze stwierdzeniem dzieci: „Lektura – dość! Lektury są nudne, nie chce mi się czytać, po co czytać książki”. A ja marzę o tym, by umieć w taki sposób oczarować dzieci historiami zamkniętymi w książkach, by mówiły: Lek-tu-radość!

  • A jak alfabet. Czyli gra ćwicząca analizę i syntezę słuchową

    Na pewno niejedna z Was boryka się z problemami z czytaniem wśród swoich uczniów. Czasami bezradnie rozkładamy ręce, nie mając już pomysłów na aktywności, które uczniom pomogą opanować tę ważną umiejętność. Warto jednak pamiętać, że to ćwiczenie czyni mistrza, a jeśli odbywa się w formie przyjemnej zespołowej pracy – łączy pożyteczną naukę z budowaniem klasowych więzi. Dlatego właśnie warto wśród najmłodszych dzieci przeprowadzić grę, którą dzisiaj dla Was przygotowałam. Wszystkie potrzebne materiały znajdziecie w artykule – wystarczy wyciąć karty i planszę, wziąć kostkę do gry i pionki, i rozpocząć zabawę.

  • Zamiast trudności – omijanie pułapek, zamiast zasad ortograficznych – drogowskazy

    W tym artykule znajdziesz: gotowy scenariusz zajęć lekcji wprowadzającej zasady pisowni z „rz” wskazówki, jak przeprowadzić skuteczną edukację ortograficzną wśród uczniów i… rodziców pomysły na wykorzystanie lektur, które będą oswajać ortografię gotowe ortogramy ułatwiające zapamiętanie pisowni wyrazów z „rz”

  • „Chrząszcz” – gra, która okiełzna ortografię

    W tym artykule znajdziesz: przepis na grę ortograficzną „Chrząszcz” scenariusz zajęć, podczas których wprowadzisz i poćwiczysz zasady pisowni z trudnościami ortograficznymi karty do gry, gotowe do wycięcia i zalaminowania

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE